SEO

SEO står for Search Engine Optimization, hvilket på danske betyder søgemaskineoptimering.

Da Google er den mest anvendte søgemaskine på verdensplan, optimerer vi din SEO herpå. Det er muligt at optimere SEO på diverse søgemaskiner, hvilket vi gerne hjælper med, såfremt det ønskes.

Ved SEO optimering påvirkes de organiske søgeresultater, hvilket er de resultater, der forekommer under resultaterne markeret med “annonce”, når man foretager en søgning på Google.

De organiske søgninger defineres ud fra en række parametre i Googles algoritme – de resultater, der bedst passer til brugerens behov og søgning, ligger øverst og dermed på side ét. Søgeresultaterne kan som udgangspunkt ikke manipuleres, men ved at forbedre din virksomheds hjemmeside overfor brugerne og dermed indirekte Google, kan din hjemmeside komme til at ligge højere end dine konkurrenters, hvilket naturligvis er enhver virksomheds ønske.

Søgemaskineoptimering er mere kompliceret end som så. Vi vil nedenfor prøve at give dig en bedre forståelse for SEO og de tre overordnede dele:

  • Teknisk SEO
  • Intern SEO
  • Ekstern SEO
Teknisk SEO

Teknisk SEO omhandler strukturen på din hjemmeside, som skal være nem for brugeren at navigere rundt på. Derudover omfatter det title-tag og meta-description, som med andre ord betyder, hvilken titel samt beskrivelse Google angiver om din hjemmeside, når den vises blandt de organiske søgninger.

Der er naturligvis også en række andre forhold såsom hastighed, mobiloptimering og duplikeret indhold, der skal tages forbehold for i den tekniske del af SEO.

Intern SEO

Den interne del af SEO omhandler din hjemmesides indhold, hvilket er altafgørende for din sides rangering i de organiske søgeresultater. Du skal derfor være omhyggelig med formuleringen af dit indhold, da det er nemmere at få en hjemmeside til at rangere højt på få ord inden for en kategori end på mange ord inden for flere områder.

Du bør ydermere tage forbehold for; interne links, overskrifter og billedtekster i den interne SEO.

Ekstern SEO

Ekstern SEO fokuserer på omtale – et område du skal have styr på, hvis din søgemaskineoptimering skal være helt i orden. Omtale får du gennem linkbuilding, hvor der findes en række muligheder for at opnå gode resultater heriblandt presseomtale, blogindlæg, gæsteindlæg m.m. Vær dog opmærksom på at sikre, at din omtale sker på relevante sider, da andet er spild af tid og penge for dig og din virksomhed.

Som du måske kan fornemme, har SEO en stor betydning for din online strategi, men det er samtidig noget, der tager tid. Hos QUAM står vi klar til at rådgive dig i samtlige af ovenstående dele af SEO og hjælpe dig med at skabe kontakt til leverandører, der tilbyder dét, du står og mangler i forbindelse med din søgemaskineoptimering.

Er du i tvivl om SEO?

Kontakt os og få en uforpligtende snak.
Kontakt Os

Vi står altid klar til en samtale omkring dine online muligheder.

Not readable? Change text. captcha txt